Hotele bezgotówkowe

Hotel bezgotówkowy – futurystyczny sen czy realna przyszłość?

Autor: Dhruv Rishi – Kierownik ds. Marketingu i partnerstw eCommerce, w Grupie Nexi (jednego z liderów płatności bezgotówkowych w Europie).

Hotele bezgotówkowe, czy to możliwe? Zgadza się, transakcje bezgotówkowe wiodą prym, nie ma co do tego wątpliwości. Płatności kartami kredytowymi i debetowymi stały się obecnie normą, a w większości obiektów liczba transakcji bezgotówkowych przewyższa liczbę transakcji gotówkowych.

Wiele hoteli przeszło już na działalność bezgotówkową i od tego czasu nie ogląda się za siebie. Inni zaczynają tę samą drogę i szybko dostrzegają nieskończone korzyści płynące z bezgotówkowych, automatycznych płatności online. To pokazuje, że całkowite odejście od gotówki nie jest już tylko futurystycznym marzeniem, ale realistyczną prognozą. Nie ma się jednak czego obawiać.

Korzyści z prowadzenia hotelu bezgotówkowego

Zarówno płatności gotówkowe, jak i tradycyjne systemy płatności wiążą się z ryzykiem, a jako hotelarz wiemy, że każdy hotel ma różne przejścia. Dlaczego? Gotówkę łatwo zgubić lub ukraść, jest to takie proste. Może się to zdarzyć na małą skalę (np. gdy okazjonalnie znika banknot z kasy) lub na większą skalę, gdy błąd ludzki powoduje ogromne straty.

Oprócz tego, gotówka niesie ze sobą kilka innych zagrożeń bezpieczeństwa, takich jak napad. A teraz postawmy sprawę jasno: samo przejście na płatności kartą debetową i kredytową przy użyciu starszych terminali nie rozwiąże wszystkich problemów. Nadal zdarzają się oszustwa związane z kartami kredytowymi, polegające na kradzieży danych karty lub oszuści wykorzystujący skradzione karty do płacenia.

Zarządzanie gotówką wymaga czasu – nie tylko podczas obsługi płatności, ale także na początku i na końcu każdej zmiany, kiedy pracownicy muszą przeliczyć środki pieniężne, zbilansować je i przejść przez proces przekazania. Im większy hotel i im więcej ma działów generujących przychody, tym bardziej złożone (czytaj: podatne na błędy ludzkie) i czasochłonne staje się to zadanie. Rezygnacja z gotówki eliminuje całą pracę ręczną i sprawia, że ​​procesy w całym hotelu są znacznie wydajniejsze.

Ponieważ korzystanie z kart kredytowych i debetowych lub automatycznych płatności online jest znacznie szybsze niż korzystanie z gotówki, goście są zadowoleni, ponieważ są szybciej obsłużeni, a transakcje stają się mniej inwazyjne. Na przykład przy wymeldowaniu goście mogą uregulować rachunek w ciągu kilku sekund, nawet bez pokazywania karty. Mogą nawet całkowicie pominąć tę kolejkę, jeśli hotel oferuje opcję wymeldowania online, w ramach której należną kwotę można uregulować online.

Analiza cennych danych gości  zwiększone przychody

Rezygnacja z gotówki stwarza nowe, ekscytujące możliwości w zakresie funkcjonowania systemów CRM. Na przykład niektóre aplikacje i portfele umożliwiają hotelom segmentację gości i tworzenie zautomatyzowanych, ukierunkowanych rabatów i promocji. Ponadto, gdy goście płacąc kartą zwykle kupują więcej, po prostu dlatego, że tak jest łatwiej. Im płynniejsza jest droga do realizacji do płatności, tym bardziej pozytywny wpływ ma ona na przychody.

Wniosek

Przyjrzeliśmy się hotelom bezgotówkowym, korzyściom, wyzwaniom i sposobom oferowania tego rodzaju płatności w każdym, nawet najmniejszym hotelu. W miarę jak płatności stają się coraz bardziej zautomatyzowane, a obsługa spersonalizowana to efektywność i zaangażowanie zespołu wzrasta, ponieważ pracownicy mają więcej czasu i energii, aby poświęcić się zapewnianiu gościom jak najlepszej obsługi.

Najlepsze obecnie systemy przenoszą cały proces płatności online i umożliwiają ładowanie kart bez konieczności korzystania z fizycznych terminali i ręcznego wprowadzania danych karty kredytowej. Otwiera to drzwi do zupełnie nowych możliwości w zakresie bezpieczeństwa, wydajności i – co najważniejsze – doświadczenia gości. Nawet jeśli zdecydujesz się nie rezygnować całkowicie z gotówki w swoim obiekcie, nadal możesz zaoferować gościom opcję szybkich, bezgotówkowych płatności jako bonus.

 

Newsletter
close slider

Zapisz się do newslettera